Змест  работы

Пытанні для абмеркавання

Срок выканання

Адказныя

1.     Тэматыка паседжанняў ВМА

1.1.

Паседжанне №1 Інструктыўна-метадычнае паседжанне

Актуальныя пытанні метадычнага суправаджэння адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах ”Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” ў 2023/2024 навучальным годзе

1. Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе:

Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу;

правілы бяспекі арганізацыі адукацыйнага працэсу, арганізацыі выхаваўчага працэсу ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі;

абноўленыя вучэбныя праграмы і вучэбна-метадычныя комплексы па беларускай мове і літаратуры для V–XI класаў;

эфектыўнасць выкарыстання ў адукацыйным працэсе кампанентаў вучэбна-метадычных комплексаў па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура».

2.Вынікі выпускнога экзамена па вучэбным прадмеце “Беларуская мова” па завяршэнні навучання і выхавання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі, а таксама цэнтралізаванага экзамена па вучэбным прадмеце “Беларуская мова” па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі;

 

вервсень

Прахаровіч А.М., кіраўнікМА,

удзельнікі ВМА

 

1.2.

Паседжанне № 2 

Семінар-практыкум  «Тэхналогія фарміравання 4К-кампетэнцый педагагічных работнікаў  (крэатыўнасць, крытычнасць мыслення, камунікацыі і кааперацыі) і развіццё функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”»

 

1. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”;

2.Тэхналогія фарміравання 4К-кампетэнцый педагагічных работнікаў  (крэатыўнасць, крытычнасць мыслення, камунікацыі і кааперацыі) і развіццё функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”.

 

лістапад

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

 

1.3.

Паседжанне  №3

Метадычны практыкум “Крэатыўныя метады ў рабоце з вучнямі з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі як рэсурс рэалізацыі выхаваўчага патэнцыялу вучэбнага прадмета”

 

1.Сучасны ўрок беларускай мовы і літаратуры: выкарыстанне сучасных метадаў і сродкаў навучання, разнастайных форм прадуктыўнага ўзаемадзеяння, накіраваных на развіццё і выхаванне асобы вучня.

2. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці (4К-кампетэнцыі) сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” як рэсурс рэалізацыі выхаваўчага патэнцыялу вучэбнага прадмета ў рабоце з вучнямі з асаблівымі адукацыйнымі запытамі (высокаматываванымі і адоранымі вучнямі, нізкаматываванымі вучнямі, вучнямі з асаблівасцямі развіцця).  

3. Метады і прыёмы арганізацыі праектна-даследчай дзейнасці на вучэбных занятках па беларускай мове і літаратуры як спосаб развіцця навыку працы вучняў у групах, актыўнага іх уключэння ў працэс самаадукацыі і самарэалізацыі.

 

снежань

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

1.4.

Паседжанне №4

Панарама вопыту “Удасканаленне прафесійнай кампетэнцыі настаўніка беларускай мовы і беларускай літаратуры па пытаннях развіцця і выхавання асобы  вучня сродкамі вучэбных прадметаў”

1.Рэалізацыя выхаваўчага патэнцыялу вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” на вучэбных занятках.

2. Функцыянальныя і змястоўныя магчымасці вучэбных дапаможнікаў па беларускай мове і літаратуры як сродак развіцця і выхавання вучняў, фарміравання ў іх сістэмы сацыяльна-культурных каштоўнасцей, грамадзянскай адказнасці і патрыятызму.

3. Дыдактычны матэрыял да вучэбных заняткаў па беларускай мове і літаратуры як спосаб выхавання ў вучняў павагі да мовы, краіны, яе традыцый

сакавік

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

1.5

Паседжанне № 5

Круглы стол

Падвядзенне вынікаў работы ВМА за 2023/2024 навучальны год: праблемы і перспектывы.

Падрыхтоўка да выпускнога экзамена па вучэбным прадмеце “Беларуская мова”

Аналіз і маніторынг якасці работы ВМА за 2023/2024 навучальны год.

Дыягностыка прафесійных цяжкасцяў педагогаў.

Дыягностыка прафесійных запытаў для планавання работы РВМА на наступны навучальны год.

 

Дыягностыка эфектыўнасці работы РВМА настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры

 

 

май

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

2.     Распрацоўка метадычнай прадукцыі па выніках пасяджэнняў ВМА  з мэтай метадычнага суправаджэння настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры

 

2.1

Стварэнне папкі (электроннага банка) нарматыўных прававых дакументаў па актуальных

пытаннях сучаснай адукацыі ў дапамогу ўдзельнікам ВМА

Электронны банка нарматыўных прававых дакументаў

верасень

Прахаровіч А.М., кіраўнік

ВМА

2.2.

Стварэнне банка дадзеных аб ўдзельніках ВМА (прозвішча, імя, імя па бацьку; педагагічны стаж; кваліфікацыйная катэгорыя; тэма па самаадукацыі /абагульненне вопыту, нумар тэлефона, інфармацыя аб узнагародах, публікацыях і інш.)

Банка дадзеных аб ўдзельніках ВМА

верасень

Прахаровіч А.М., кіраўнік

ВМА

2.3.

 

 

Распрацоўка інтэрактыўнага плаката «Сучасны ўрок беларускай мовы і літаратуры: патрабаванні, кампаненты, крытэрыі паспяховасці»

Інтэрактыўны плакат

лістапад

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

2.4.

Распрацоўка прэзентацыі “Тэхналогіі выкарыстання 4К-кампетэнцыі для развіцця функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”

Прэзентацыя

снежань - студзень

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

2.5

Стварэнне электроннага банка эфектыўнага вопыту настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры па рэалізацыі выхаваўчага патэнцыялу вучэбнага прадмета

Электроннага банка эфектыўнага вопыту

люты-сакавік

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

2.6.

Карэкціроўка старонкі сайта ВМК для падрыхтоўкі вучняў да выпускнога экзамена па прадмеце “Беларуская мова” ў IX класе

Старонка сайта

красавік-май

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

2.7.

Складанне справаздачы работы ВМА за 2023/2024 навучальны год

Справаздача

май

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

3.     Мерапрыемствы па вывучэнні, абагульненні і трансляцыі эфектыўнага педагагічнага вопыту. Праца з настаўнікамі, якія імкнуцца павысіць сваю кваліфікацыйную катэгорыю.

Самаадукацыйная дзейнасць удзельнікаў ВМА

3.1

Вызначэнне тэм для самаадукацыі (абагульненні вопыту ўласнай прафесійнай дзейнасці)

Банк тэм по самаадукацыі

верасень

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

3.2

Творчыя справаздачы настаўнікаў па выніках самаадукацыйнай дзейнасці (абагульненні эфектыўнага педагагічнага вопыту)

Удзел у фестывале “Вернісаж педагагтчных ідэй”

 

 

 

Творчая справаздача

Красавік-май

Удзельнікі ВМА

4.     Кансультатыўная дзейнасць

4.1.

Кансультаванне педагогаў па запыце

Правядзенне кансультацый

На працягу года

Прахаровіч А.М., кіраўнік

4.2.

Падрыхтоўка да рэспубліканскай алімпіяды па вучэбным прадмеце (конкурсе работ даследчага характару)

Кансультацыі

кастрычнік

Пяткевіч М.Л.,

Леванкова Т.А., Прахаровіч А.М.

 

4.3.

Кансультаванне па падрыхтоўцы навучэнцаў да ўдзелу прадметных алімпіядах і конкурсах: раённых, гарадскіх, рэспубліканскіх, міжнародных (“Скарбы мовы”, “Думаць вершы” і інш.)

 

Кансультацыі

На працягу года

Прахаровіч А.М., кіраўнік,

удзельнікі ВМА

5.     Інфармацыйна-аналітычная дзейнасць

Маніторынг якасці метадычнай работы Маніторынг дзейнасці ўдзельнікаў ВМА

5.1.

Актуалізацыя інфармацыі аб удзельніках ВМА

 

Анкетаванне

верасень

Прахаровіч А.М., кіраўнік

ВМА

5.2.

Падрыхтоўка інфармацыі па  выніках правядзення паседжанняў

 

 

На працягу года

Прахаровіч А.М., кіраўнік

ВМА

5.3.

Дыягностыка прафесійных цяжкасцяў педагогаў

 

Анкетаванне

кастрычнік

Прахаровіч А.М., кіраўнік

ВМА

 

5.4.

 

Распрацоўка выніковых анкет і іх аналіз

 

Анкетаванне

 

Красавік-май

 

Прахаровіч А.М., кіраўнік

ВМА

5.5.

Маніторынг эфектыўнасці работы ВМА настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры.

Анкетаванне

Красавік-май

Прахаровіч А.М., кіраўнік

ВМА

5.6.

Аналіз прафесійных запытаў для планавання работы ВМА на наступны навучальны год.

Анкетаванне

Красавік-май

Прахаровіч А.М., кіраўнік

ВМА

5.7.

Узаеманаведванне навучальных заняткаў з наступным абмеркаваннем

 

Карта наведвання урока

На працягу года

Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА

5.8

Аналіз і маніторынг якасці работы ВМА настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры за 2023/2024 навучальны  год

Аналітычная справаздача

май

Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА

 

       Кіраўнік ВМА:                                     А.М.Прахаровіч

 

 

 

      Кіраўнік ВМА                                                                                            А.М.Прахаровіч