№ |
Змест і формы работы |
Пытанні для абмеркавання |
Срок выканання |
Адказныя |
1. Тэматыка паседжанняў ВМА |
||||
1.5 |
Паседжанне №1 Семінар-практыкум “Арганізацыя самастойнай пазнавальнай дзейнасці вучняў як дыдактычна эфектыўны сродак фарміравання іх функцыянальнай адукаванасці” |
Арганізацыя самастойнай пазнавальнай дзейнасці вучняў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры пры дапамозе сучасных, у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных, тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага мыслення, «адкрытая прастора», шматмерныя дыдактычныя інструменты, праблемнае навучанне і інш.). |
Кастрычнік 2024 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА, удзельнікі ВМА
|
1.1. |
Паседжанне №2 Гадзіна калетыўнай творчасці “Выкарыстанне здароўезберагальных тэхналогій у працы з навучэнцамі з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі як фактар павышэння якасці адукацыі” |
1.Выкарыстанне здароўезберагальных тэхналогій у працы з навучэнцамі з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі як фактар павышэння якасці адукацыі. 2. Выкарыстанне інавацыйных форм і метадаў інтэнсіфікацыі навучання (кейс-метад, дэбаты, дыскусіі, гульнявыя метады і інш.) на ўроках беларускай мовы і літаратуры як інструмент фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў. 3. Формы, метады і прыёмы фарміравання і развіцця чытацкай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры. 3. Тэксты новай прыроды (інтэрнэт-публікацыі, мультымедыйныя прэзентацыі, інтэрактыўная інфаграфіка) як рэсурс фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў. 4. Практыка-арыентаваныя заданні па беларускай мове і літаратуры як сродак фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў. |
Снежань 2024 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА, удзельнікі ВМА
|
1.2. |
Паседжанне № 3 Метадычны мост “Інтэграцыя элементаў гісторыка-культурнай спадчыны, традыцый і навуковых дасягненняў нацыі ў адукацыйны працэс па вучэбных прадметах “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” |
1.Рэалізацыя міжпрадметных сувязей беларускай мовы і літаратуры з мэтай фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў. 2. Патэнцыял інструментаў візуалізацыі тэксту (схемы, дыяграмы, інтэлект-карты, інфаграфіка) у развіцці метапрадметных кампетэнцый вучняў як асновы функцыянальнай адукаванасці. 3.Функцыянальныя і змястоўныя магчымасці вучэбных дапаможнікаў па беларускай мове і літаратуры як сродак развіцця і выхавання вучняў, фарміравання ў іх сістэмы сацыяльна-культурных каштоўнасцей, грамадзянскай адказнасці і патрыятызму. 3. Дыдактычны матэрыял да вучэбных заняткаў па беларускай мове і літаратуры як спосаб выхавання ў вучняў павагі да мовы, краіны, яе традыцый. 4. Праектна-даследчая дзейнасць на ўроках беларускай мовы і беларускай літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў. |
Сакавік 2025 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА, удзельнікі ВМА
|
1.3. |
Паседжанне №4 Круглы стол “Падвядзенне вынікаў работы РВМА за 2024/2025 навучальны год: праблемы і перспектывы. Падрыхтоўка да выпускнога экзамену па вучэбным прадмеце “Беларуская мова” |
1.Аналіз і маніторынг якасці работы РВМА за 2024/2025 навучальны год. 2.Дыягностыка прафесійных цяжкасцяў педагогаў. 3.Дыягностыка прафесійных запытаў для планавання работы РВМА на наступны навучальны год. 4.Дыягностыка эфектыўнасці работы РВМА настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры |
Май 2025 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА, удзельнікі ВМА
|
1.4. |
Паседжанне № 5 Нарматыўнае прававое забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў 2025/2026 навучальным годзе |
1.Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе: Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу; правілы бяспекі арганізацыі адукацыйнага працэсу, арганізацыі выхаваўчага працэсу ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі; абноўленая вучэбная праграма па беларускай літаратуры для VIIIкласа; новыя падручнікі і вучэбна-метадычныя дапаможнікі па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура»; электронныя дадаткі да вучэбных дапаможнікаў па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура», размешчаныя на інтэрнэт-рэсурсе «Профільнае навучанне» (http://profil.adu.by): мэтавае прызначэнне, магчымасці выкарыстання пры вывучэнні адпаведных вучэбных прадметаў у Х і ХІ класах на павышаным узроўні. 2. Аналіз вынікаў экзамену па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» па завяршэнні навучання і выхавання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі. 3. Цэнтралізаваны экзамен па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі: аналіз вынікаў і напрамкі ўдасканалення падрыхтоўкі вучняў. |
Жнівень 2025 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА, удзельнікі ВМА
|
2. Распрацоўка метадычнай прадукцыі па выніках пасяджэнняў ВМА з мэтай метадычнага суправаджэння |
||||
2.1 |
Фарміраванне электроннай папкі "Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце "Беларуская мова і літаратура" ў 2024/2025 навучальным годзе" |
Электронная папка "Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце "Беларуская мова і літаратура" ў 2024/2025 навучальным годзе" |
Верасень 2024 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА |
2.2. |
Афармленне стэнда і папак «Рыхтуемся да экзаменаў» |
Афармленне матэрыялаў стэнда |
Кастрычнік, 2024 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА |
2.3. |
Падбор і складанне электроннага зборніка дыдактычных матэрыялаў па арганізацыі самастойнай пазнавальнай дзейнасці вучняў на вучэбных занятках па беларускай мове і літаратуры, накіраваных на фарміраванне іх функцыянальнай адукаванасці |
Абнаўленне матэрыялаў сайта школы, раздзел “Віртуальны метадычны кабінет” |
Лістапад-снежань, 2024 |
Прахаровіч А.М., старшыня , удзельнікі ВМА |
2.4 |
Распрацоўка і стварэнне электроннага банка практыка-арыентаваных заданняў па беларускай мове і літаратуры як сродкі фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў, выхавання беражлівых адносін да свайго здароўя |
Абнаўленне матэрыялаў сайта школы, раздзел “Віртуальны метадычны кабінет” |
Снежань, 2024 – студзень, 2025 |
Прахаровіч А.М., старшыня , удзельнікі ВМА |
2.5 |
Фарміраванне банка эфектыўнага педагагічнага вопыту настаўнікаў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў (абагульненне вопыту ўдзельнікаў ВМА, распрацаваных адукацыйных праектаў і інш.) |
Метадычныя распрацоўкі |
люты-сакавік, 2025 |
Удзельнікі ВМА |
2.6 |
Арганізацыя і правядзенне прадметнага тыдня |
Метадычныя распрацоўкі |
Люты 2025 |
Прахаровіч А.М., старшыня , удзельнікі ВМА |
2.7 |
Размяшчэнне лепшых матэрыялаў з вопыту работы ўдзельнікаў ВМА ў віртуальным метадычным кабінеце ўстановы адукацыі. Падрыхтоўка публікацый па матэрыялах пасяджэнняў у СМІ |
Падрыхтоўка матэрыялаў |
Красавік-май, 2025 |
Прахаровіч А.М., старшыня , удзельнікі ВМА |
3. Самаадукацыйная дзейнасць удзельнікаў ВМА |
||||
3.1 |
Вызначэнне тэм для самаадукацыі (абагульненне вопыту ўласнай прафесійнай дзейнасці) |
Банк тем па самаадукацыі |
Верасень, 2024 |
Удзельнікі ВМА |
3.2 |
Фарміраванне электроннага банка даных метадычных распрацовак вучэбных заняткаў па тэме самаадукацыі |
Метадычныя распрацоўкі |
На працягу года |
Удзельнікі ВМА |
3.3 |
Удзел у фестывалі "Вернісаж педагагічных ідэй" па выніках самаадукацыйнай дзейнасці (абагульненні эфектыўнага педагагічнага вопыту) |
Метадычныя распрацоўкі |
Красавік, 2025 |
Удзельнікі ВМА |
4. Кансультатыўная дзейнасць |
||||
4.1. |
Кансультаванне педагогаў па запыце |
Правядзенне кансультацыі |
На працягу года |
Удзельнікі ВМА |
4.2. |
Падрыхтоўка да рэспубліканскай алімпіяды па вучэбным прадмеце (конкурса работ даследчага характару) |
Правядзенне алімпіяды, кансультацыі |
Кастрычнік, 2024 |
Удзельнікі ВМА |
4.3. |
Кансультаванне настаўнікаў па правядзенні выніковага іспыту ў выглядзе цэнтралізаванага экзамену па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для вучняў XI класа |
Правядзенне кансультацыі |
Красавік-май, 2025 |
Удзельнікі ВМА |
4.4. |
Кансультаванне па падрыхтоўцы вучняў да ўдзелу ў раённых, гарадскіх прадметных алімпіядах, рэспубліканскіх і міжнародных конкурсах |
Кансультацыі |
На працягу года |
Удзельнікі ВМА |
4.5. |
Кансультаванне педагогаў па выяўленні высокаматываваных вучняў |
Правядзенне дыягностыкі |
Лістапад, 2024 |
Педагог-псіхолог, старшыня ВМА |
4.6. |
Кансультаванне педагогаў па выяўленні і рабоце з вучнямі з нізкай матывацыяй |
Правядзенне дыягностыкі |
Лістапад, 2024 |
Педагог-психолог, старшыня ВМА |
4.7. |
Кансультаванне педагогаў па пытаннях павышэння кваліфікацыйнай катэгорыі |
Кансультацыя, курсавая падрыхтоўка ў МГІРА |
На працягу года |
Старшыня ВМА |
5. Інфармацыйна-аналітычная дзейнасць. Маніторынг якасці метадычнай работы |
||||
5.1. |
Актуалізацыя інфармацыі аб удзельніках ВМА. Складанне банка даных аб удзельніках ВМА (прозвішча, імя, імя па бацьку; педагагічны стаж; кваліфікацыйная катэгорыя; тэма па самаадукацыі / абагульненню вопыту, інфармацыя аб узнагародах, публікацыях і інш.) |
Анкетаванне |
Верасень, 2024 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА |
5.2. |
Дыягностыка адукацыйных запытаў членаў ВМА |
Анкетаванне |
Верасень-кастрычнік, 2024 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА |
5.3. |
Дыягностыка эфектыўнасці працы ВМА і задаволенасці дзейнасцю ВМА |
Анкетаванне |
Красавік, 2025 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА |
5.4. |
Дыягностыка прафесійных запытаў для планавання працы ВМА на наступны навучальны год |
Анкетаванне |
Май, 2025 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА |
5.5. |
Узаеманаведванне навучальных заняткаў з наступным абмеркаваннем |
Карта наведвання ўрокаў |
На працягу года |
Удзельнікі ВМА |
5.6. |
Складанне аналітычнай справаздачы аб рабоце ВМА за 2024/2025 навучальны год |
Аналітычная справаздача |
Май-чэрвень, 2025 |
Прахаровіч А.М., старшыня ВМА |
Старшыня ВМА А.М. Прахаровіч
УЗГОДНЕНА
Пратакол паседжання педагагічнага савета
29.08.2024 № 10