Змест і формы работы

Пытанні для абмеркавання

Срок выканання

Адказныя

1.                    Тэматыка паседжанняў ВМА

1.5

Паседжанне №1

Семінар-практыкум “Арганізацыя самастойнай пазнавальнай дзейнасці вучняў як дыдактычна эфектыўны сродак фарміравання іх функцыянальнай адукаванасці”

Арганізацыя самастойнай пазнавальнай дзейнасці вучняў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры пры дапамозе сучасных, у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных, тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага мыслення, «адкрытая прастора», шматмерныя дыдактычныя інструменты, праблемнае навучанне і інш.).

Кастрычнік

2024

Прахаровіч А.М., старшыня ВМА,

удзельнікі ВМА

 

1.1.

Паседжанне №2

Гадзіна калетыўнай творчасці “Выкарыстанне здароўезберагальных тэхналогій у працы з навучэнцамі з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі як фактар павышэння якасці адукацыі”

1.Выкарыстанне здароўезберагальных тэхналогій у працы з навучэнцамі з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі як фактар павышэння якасці адукацыі.

2. Выкарыстанне інавацыйных форм і метадаў інтэнсіфікацыі навучання (кейс-метад, дэбаты, дыскусіі, гульнявыя метады і інш.) на ўроках беларускай мовы і літаратуры як інструмент фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.

3. Формы, метады і прыёмы фарміравання і развіцця чытацкай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры.

3. Тэксты новай прыроды (інтэрнэт-публікацыі, мультымедыйныя прэзентацыі, інтэрактыўная інфаграфіка) як рэсурс фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.

4. Практыка-арыентаваныя заданні па беларускай мове і літаратуры як сродак фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.

Снежань

2024

Прахаровіч А.М.,  старшыня ВМА,

удзельнікі ВМА

 

1.2.

Паседжанне № 3

Метадычны мост

“Інтэграцыя элементаў гісторыка-культурнай спадчыны, традыцый і навуковых дасягненняў нацыі ў адукацыйны працэс па вучэбных прадметах “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”

1.Рэалізацыя міжпрадметных сувязей беларускай мовы і літаратуры з мэтай фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.

2. Патэнцыял інструментаў візуалізацыі тэксту (схемы, дыяграмы, інтэлект-карты, інфаграфіка) у развіцці метапрадметных кампетэнцый вучняў як асновы функцыянальнай адукаванасці. 3.Функцыянальныя і змястоўныя магчымасці вучэбных дапаможнікаў па беларускай мове і літаратуры як сродак развіцця і выхавання вучняў, фарміравання ў іх сістэмы сацыяльна-культурных каштоўнасцей, грамадзянскай адказнасці і патрыятызму.

3. Дыдактычны матэрыял да вучэбных заняткаў па беларускай мове і літаратуры як спосаб выхавання ў вучняў павагі да мовы, краіны, яе традыцый.

4. Праектна-даследчая дзейнасць на ўроках беларускай мовы і беларускай літаратуры ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.

Сакавік

2025

Прахаровіч А.М.,  старшыня ВМА,

удзельнікі ВМА

 

1.3.

Паседжанне №4

Круглы стол

“Падвядзенне вынікаў работы РВМА за 2024/2025 навучальны год: праблемы і перспектывы. Падрыхтоўка да выпускнога экзамену па вучэбным прадмеце “Беларуская мова”

1.Аналіз і маніторынг якасці работы РВМА за 2024/2025 навучальны год.

2.Дыягностыка прафесійных цяжкасцяў педагогаў.

3.Дыягностыка прафесійных запытаў для планавання работы РВМА на наступны навучальны год.

4.Дыягностыка эфектыўнасці работы РВМА настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры

Май

2025

Прахаровіч А.М.,  старшыня ВМА,

удзельнікі ВМА

 

1.4.

Паседжанне № 5

Нарматыўнае прававое забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў 2025/2026 навучальным годзе

1.Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе:

Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу;

правілы бяспекі арганізацыі адукацыйнага працэсу, арганізацыі выхаваўчага працэсу ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі;

абноўленая вучэбная праграма па беларускай літаратуры для VIIIкласа;

новыя падручнікі і вучэбна-метадычныя дапаможнікі па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура»;

электронныя дадаткі да вучэбных дапаможнікаў па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура», размешчаныя на інтэрнэт-рэсурсе «Профільнае навучанне» (http://profil.adu.by): мэтавае прызначэнне, магчымасці выкарыстання пры вывучэнні адпаведных вучэбных прадметаў у Х і ХІ класах на павышаным узроўні.

2. Аналіз вынікаў экзамену па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» па завяршэнні навучання і выхавання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

3. Цэнтралізаваны экзамен па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі: аналіз вынікаў і напрамкі ўдасканалення падрыхтоўкі вучняў.

Жнівень

2025

Прахаровіч А.М.,  старшыня ВМА,

удзельнікі ВМА

 

2.                    Распрацоўка метадычнай прадукцыі па выніках пасяджэнняў ВМА з мэтай метадычнага суправаджэння

2.1

Фарміраванне электроннай папкі "Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце "Беларуская мова і літаратура" ў 2024/2025 навучальным годзе"

Электронная папка "Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце "Беларуская мова і літаратура" ў 2024/2025 навучальным годзе"

Верасень 2024

Прахаровіч А.М.,  старшыня ВМА

2.2.

Афармленне стэнда і папак «Рыхтуемся да экзаменаў»

Афармленне матэрыялаў стэнда

Кастрычнік, 2024

Прахаровіч А.М.,  старшыня ВМА

2.3.

Падбор і складанне электроннага зборніка дыдактычных матэрыялаў па арганізацыі самастойнай пазнавальнай дзейнасці вучняў на вучэбных занятках па беларускай мове і літаратуры, накіраваных на фарміраванне іх функцыянальнай адукаванасці

Абнаўленне матэрыялаў сайта школы,

раздзел “Віртуальны метадычны кабінет”

Лістапад-снежань, 2024

Прахаровіч А.М.,  старшыня ,

удзельнікі ВМА

2.4

Распрацоўка і стварэнне электроннага банка практыка-арыентаваных заданняў па беларускай мове і літаратуры як сродкі фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў, выхавання беражлівых адносін да свайго здароўя

Абнаўленне матэрыялаў сайта школы,

раздзел “Віртуальны метадычны кабінет”

Снежань, 2024 –

студзень, 2025

Прахаровіч А.М.,  старшыня ,

удзельнікі ВМА

2.5

Фарміраванне банка эфектыўнага педагагічнага вопыту настаўнікаў па фарміраванні функцыянальнай адукаванасці вучняў (абагульненне вопыту ўдзельнікаў ВМА, распрацаваных адукацыйных праектаў і інш.)

Метадычныя распрацоўкі

люты-сакавік,

2025

Удзельнікі ВМА

2.6

Арганізацыя і правядзенне прадметнага тыдня

Метадычныя распрацоўкі

Люты

2025

Прахаровіч А.М.,  старшыня ,

удзельнікі ВМА

2.7

Размяшчэнне лепшых матэрыялаў з вопыту работы ўдзельнікаў ВМА ў віртуальным метадычным кабінеце ўстановы адукацыі. Падрыхтоўка публікацый па матэрыялах пасяджэнняў у СМІ

Падрыхтоўка матэрыялаў

Красавік-май,

2025

Прахаровіч А.М.,  старшыня ,

удзельнікі ВМА

3.                    Самаадукацыйная дзейнасць удзельнікаў ВМА

3.1

Вызначэнне тэм для самаадукацыі (абагульненне вопыту ўласнай прафесійнай дзейнасці)

Банк тем па самаадукацыі

Верасень, 2024

Удзельнікі ВМА

3.2

Фарміраванне электроннага банка даных метадычных распрацовак вучэбных заняткаў па тэме самаадукацыі

Метадычныя распрацоўкі

На працягу года

Удзельнікі ВМА

3.3

Удзел у фестывалі "Вернісаж педагагічных ідэй" па выніках самаадукацыйнай дзейнасці (абагульненні эфектыўнага педагагічнага вопыту)

Метадычныя распрацоўкі

Красавік, 2025

Удзельнікі ВМА

4.                    Кансультатыўная дзейнасць

4.1.

Кансультаванне педагогаў па запыце

Правядзенне кансультацыі

На працягу года

Удзельнікі ВМА

4.2.

Падрыхтоўка да рэспубліканскай алімпіяды па вучэбным прадмеце (конкурса работ даследчага характару)

Правядзенне алімпіяды, кансультацыі

Кастрычнік, 2024

Удзельнікі ВМА

4.3.

Кансультаванне настаўнікаў па правядзенні выніковага іспыту ў выглядзе цэнтралізаванага экзамену па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для вучняў XI класа

Правядзенне кансультацыі

Красавік-май, 2025

Удзельнікі ВМА

4.4.

Кансультаванне па падрыхтоўцы вучняў да ўдзелу ў раённых, гарадскіх прадметных алімпіядах, рэспубліканскіх і міжнародных конкурсах

Кансультацыі

На працягу года

Удзельнікі ВМА

4.5.

Кансультаванне педагогаў па выяўленні высокаматываваных вучняў

Правядзенне дыягностыкі

Лістапад, 2024

Педагог-псіхолог,

старшыня

ВМА

4.6.

Кансультаванне педагогаў па выяўленні і рабоце з вучнямі з нізкай матывацыяй

Правядзенне дыягностыкі

Лістапад,

2024

Педагог-психолог,

старшыня

ВМА

4.7.

Кансультаванне педагогаў па пытаннях павышэння кваліфікацыйнай катэгорыі

Кансультацыя,

 курсавая падрыхтоўка ў МГІРА

На працягу года

Старшыня ВМА

5.                    Інфармацыйна-аналітычная дзейнасць. Маніторынг якасці метадычнай работы

5.1.

Актуалізацыя інфармацыі аб удзельніках ВМА.

Складанне банка даных аб удзельніках ВМА (прозвішча, імя, імя па бацьку; педагагічны стаж; кваліфікацыйная катэгорыя; тэма па самаадукацыі / абагульненню вопыту, інфармацыя аб узнагародах, публікацыях і інш.)

Анкетаванне

Верасень, 2024

Прахаровіч А.М.,  старшыня

ВМА

5.2.

Дыягностыка адукацыйных запытаў членаў ВМА

Анкетаванне

Верасень-кастрычнік, 2024

Прахаровіч А.М.,  старшыня

ВМА

5.3.

Дыягностыка эфектыўнасці працы ВМА і задаволенасці дзейнасцю ВМА

Анкетаванне

Красавік, 2025

Прахаровіч А.М.,  старшыня

ВМА

5.4.

Дыягностыка прафесійных запытаў для планавання працы ВМА на наступны навучальны год

Анкетаванне

Май, 2025

Прахаровіч А.М.,  старшыня

ВМА

5.5.

Узаеманаведванне навучальных заняткаў з наступным абмеркаваннем

Карта наведвання ўрокаў

На працягу года

Удзельнікі ВМА

5.6.

Складанне аналітычнай справаздачы аб рабоце ВМА за 2024/2025 навучальны год

Аналітычная справаздача

Май-чэрвень, 2025

Прахаровіч А.М.,  старшыня

ВМА

 

 

 Старшыня ВМА                                                                       А.М. Прахаровіч

 

УЗГОДНЕНА

Пратакол паседжання педагагічнага савета

29.08.2024 № 10