№ |
Змест работы |
Пытанні для абмеркавання |
Срок выканання |
Адказныя |
1. Тэматыка паседжанняў ВМА |
||||
1.1. |
Паседжанне №1 Інструктыўна-метадычнае паседжанне Актуальныя пытанні метадычнага суправаджэння адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах ”Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” ў 2023/2024 навучальным годзе |
1. Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе: Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу; правілы бяспекі арганізацыі адукацыйнага працэсу, арганізацыі выхаваўчага працэсу ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі; абноўленыя вучэбныя праграмы і вучэбна-метадычныя комплексы па беларускай мове і літаратуры для V–XI класаў; эфектыўнасць выкарыстання ў адукацыйным працэсе кампанентаў вучэбна-метадычных комплексаў па вучэбных прадметах «Беларуская мова», «Беларуская літаратура». 2.Вынікі выпускнога экзамена па вучэбным прадмеце “Беларуская мова” па завяршэнні навучання і выхавання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі, а таксама цэнтралізаванага экзамена па вучэбным прадмеце “Беларуская мова” па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
|
вервсень |
Прахаровіч А.М., кіраўнікМА, удзельнікі ВМА
|
1.2. |
Паседжанне № 2 Семінар-практыкум «Тэхналогія фарміравання 4К-кампетэнцый педагагічных работнікаў (крэатыўнасць, крытычнасць мыслення, камунікацыі і кааперацыі) і развіццё функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”»
|
1. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”; 2.Тэхналогія фарміравання 4К-кампетэнцый педагагічных работнікаў (крэатыўнасць, крытычнасць мыслення, камунікацыі і кааперацыі) і развіццё функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”.
|
лістапад |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА
|
1.3. |
Паседжанне №3 Метадычны практыкум “Крэатыўныя метады ў рабоце з вучнямі з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі як рэсурс рэалізацыі выхаваўчага патэнцыялу вучэбнага прадмета”
|
1.Сучасны ўрок беларускай мовы і літаратуры: выкарыстанне сучасных метадаў і сродкаў навучання, разнастайных форм прадуктыўнага ўзаемадзеяння, накіраваных на развіццё і выхаванне асобы вучня. 2. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці (4К-кампетэнцыі) сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” як рэсурс рэалізацыі выхаваўчага патэнцыялу вучэбнага прадмета ў рабоце з вучнямі з асаблівымі адукацыйнымі запытамі (высокаматываванымі і адоранымі вучнямі, нізкаматываванымі вучнямі, вучнямі з асаблівасцямі развіцця). 3. Метады і прыёмы арганізацыі праектна-даследчай дзейнасці на вучэбных занятках па беларускай мове і літаратуры як спосаб развіцця навыку працы вучняў у групах, актыўнага іх уключэння ў працэс самаадукацыі і самарэалізацыі.
|
снежань |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
1.4. |
Паседжанне №4 Панарама вопыту “Удасканаленне прафесійнай кампетэнцыі настаўніка беларускай мовы і беларускай літаратуры па пытаннях развіцця і выхавання асобы вучня сродкамі вучэбных прадметаў” |
1.Рэалізацыя выхаваўчага патэнцыялу вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” на вучэбных занятках. 2. Функцыянальныя і змястоўныя магчымасці вучэбных дапаможнікаў па беларускай мове і літаратуры як сродак развіцця і выхавання вучняў, фарміравання ў іх сістэмы сацыяльна-культурных каштоўнасцей, грамадзянскай адказнасці і патрыятызму. 3. Дыдактычны матэрыял да вучэбных заняткаў па беларускай мове і літаратуры як спосаб выхавання ў вучняў павагі да мовы, краіны, яе традыцый |
сакавік |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
1.5 |
Паседжанне № 5 Круглы стол Падвядзенне вынікаў работы ВМА за 2023/2024 навучальны год: праблемы і перспектывы. Падрыхтоўка да выпускнога экзамена па вучэбным прадмеце “Беларуская мова” |
Аналіз і маніторынг якасці работы ВМА за 2023/2024 навучальны год. Дыягностыка прафесійных цяжкасцяў педагогаў. Дыягностыка прафесійных запытаў для планавання работы РВМА на наступны навучальны год.
Дыягностыка эфектыўнасці работы РВМА настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры
|
май |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
2. Распрацоўка метадычнай прадукцыі па выніках пасяджэнняў ВМА з мэтай метадычнага суправаджэння настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры |
||||
2.1 |
Стварэнне папкі (электроннага банка) нарматыўных прававых дакументаў па актуальных пытаннях сучаснай адукацыі ў дапамогу ўдзельнікам ВМА |
Электронны банка нарматыўных прававых дакументаў |
верасень |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
2.2. |
Стварэнне банка дадзеных аб ўдзельніках ВМА (прозвішча, імя, імя па бацьку; педагагічны стаж; кваліфікацыйная катэгорыя; тэма па самаадукацыі /абагульненне вопыту, нумар тэлефона, інфармацыя аб узнагародах, публікацыях і інш.) |
Банка дадзеных аб ўдзельніках ВМА |
верасень |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
2.3.
|
Распрацоўка інтэрактыўнага плаката «Сучасны ўрок беларускай мовы і літаратуры: патрабаванні, кампаненты, крытэрыі паспяховасці» |
Інтэрактыўны плакат |
лістапад |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
2.4. |
Распрацоўка прэзентацыі “Тэхналогіі выкарыстання 4К-кампетэнцыі для развіцця функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура” |
Прэзентацыя |
снежань - студзень |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
2.5 |
Стварэнне электроннага банка эфектыўнага вопыту настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры па рэалізацыі выхаваўчага патэнцыялу вучэбнага прадмета |
Электроннага банка эфектыўнага вопыту |
люты-сакавік |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
2.6. |
Карэкціроўка старонкі сайта ВМК для падрыхтоўкі вучняў да выпускнога экзамена па прадмеце “Беларуская мова” ў IX класе |
Старонка сайта |
красавік-май |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
2.7. |
Складанне справаздачы работы ВМА за 2023/2024 навучальны год |
Справаздача |
май |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
3. Мерапрыемствы па вывучэнні, абагульненні і трансляцыі эфектыўнага педагагічнага вопыту. Праца з настаўнікамі, якія імкнуцца павысіць сваю кваліфікацыйную катэгорыю. Самаадукацыйная дзейнасць удзельнікаў ВМА |
||||
3.1 |
Вызначэнне тэм для самаадукацыі (абагульненні вопыту ўласнай прафесійнай дзейнасці) |
Банк тэм по самаадукацыі |
верасень |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
3.2 |
Творчыя справаздачы настаўнікаў па выніках самаадукацыйнай дзейнасці (абагульненні эфектыўнага педагагічнага вопыту) Удзел у фестывале “Вернісаж педагагтчных ідэй”
|
Творчая справаздача |
Красавік-май |
Удзельнікі ВМА |
4. Кансультатыўная дзейнасць |
||||
4.1. |
Кансультаванне педагогаў па запыце |
Правядзенне кансультацый |
На працягу года |
Прахаровіч А.М., кіраўнік |
4.2. |
Падрыхтоўка да рэспубліканскай алімпіяды па вучэбным прадмеце (конкурсе работ даследчага характару) |
Кансультацыі |
кастрычнік |
Пяткевіч М.Л., Леванкова Т.А., Прахаровіч А.М.
|
4.3. |
Кансультаванне па падрыхтоўцы навучэнцаў да ўдзелу прадметных алімпіядах і конкурсах: раённых, гарадскіх, рэспубліканскіх, міжнародных (“Скарбы мовы”, “Думаць вершы” і інш.)
|
Кансультацыі |
На працягу года |
Прахаровіч А.М., кіраўнік, удзельнікі ВМА |
5. Інфармацыйна-аналітычная дзейнасць Маніторынг якасці метадычнай работы Маніторынг дзейнасці ўдзельнікаў ВМА |
||||
5.1. |
Актуалізацыя інфармацыі аб удзельніках ВМА
|
Анкетаванне |
верасень |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
5.2. |
Падрыхтоўка інфармацыі па выніках правядзення паседжанняў
|
|
На працягу года |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
5.3. |
Дыягностыка прафесійных цяжкасцяў педагогаў
|
Анкетаванне |
кастрычнік |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
5.4. |
Распрацоўка выніковых анкет і іх аналіз
|
Анкетаванне |
Красавік-май |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
5.5. |
Маніторынг эфектыўнасці работы ВМА настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры. |
Анкетаванне |
Красавік-май |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
5.6. |
Аналіз прафесійных запытаў для планавання работы ВМА на наступны навучальны год. |
Анкетаванне |
Красавік-май |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
5.7. |
Узаеманаведванне навучальных заняткаў з наступным абмеркаваннем
|
Карта наведвання урока |
На працягу года |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
5.8 |
Аналіз і маніторынг якасці работы ВМА настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры за 2023/2024 навучальны год |
Аналітычная справаздача |
май |
Прахаровіч А.М., кіраўнік ВМА |
Кіраўнік ВМА: А.М.Прахаровіч
Кіраўнік ВМА А.М.Прахаровіч